2015. február 26. Magyar Posta hibrid kézbesítési rendszerének átadása

Bartal Tamás, a Miniszterelnökség  helyettes államtitkára nyitotta meg a Magyar Posta hibrid kézbesítési és konverziós rendszerének működtetésére szolgáló  üzem ünnepélyes átadását.

2012 májusában az egyes informatikai tárgyú európai uniós kiemelt projektekben meghatározott feladatok végrehajtásának felelőseiről szóló 1146/2012. (V.10.) Kormányhatározat írta elő, hogy az Új Széchenyi Terv keretén belül elindított Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) 2011-2013. évi akciótervében nevesített informatikai projektek között a Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer széles körű elterjesztése a közigazgatási szervek kapcsolattartásában a Magyar Posta bevonásával valósuljon meg.

Bartal Tamás, a Miniszterelnökség szabályozásért és kodifikációért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: a kormány a Magyar Postát kiemelt jelentőségű stratégiai vállalatként kezeli, támogatja az állami vállalat belső és külső modernizációját, működésének új és fenntartható pályára való állítását. A kormány hisz abban, hogy a Magyar Posta fejlesztéseivel tevékenyen hozzá tud járulni a szolgáltató állam koncepciójának megvalósításához, közelebb hozza az államot az állampolgárokhoz, s ehhez minden támogatást megad a társaságnak.

A helyettes államtitkár kifejtette: a kormány célja egy olyan postai szolgáltató létrehozása, amely őrzi hagyományait, ugyanakkor megfelel a 21. század üzleti, szolgáltatói és technológiai kihívásainak. A posta meg kívánja őrizni a klasszikus tevékenységek (például levélkézbesítés, bélyegkibocsátás) területén elért piaci vezető szerepét, emellett új üzleti területeken – különböző pénzügyi, logisztikai szolgáltatások, a nemzeti közműszolgáltatás és közigazgatási fejlesztés támogatása – is jövedelmezőn kíván tevékenykedni.

Bartal Tamás szerint a posta új kézbesítési és konverziós rendszere előnyös az ügyfeleknek, a postának valamint azon 59 közigazgatási szervnek is, amelyek elsőként csatlakoznak a rendszerhez. Támogatja a kormányzati ügyiratkezelést, csökkenti a bürokráciát, mérsékli az állam adminisztrációs terheit, hatékonyabbá teszi a közigazgatás működését, a posta számára új üzleti lehetőségeket teremt, az ügyfelek számára pedig gyorsítja az ügyintézést.